fredag, november 20, 2009

Symaskin

Jeg ønsker meg symaskin, men jeg aner virkelig ikke hvilken jeg skal kjøpe. Jeg har en idé om at jeg vil ha en Janome, men vet ikke helt hvorfor. Mamma har en Husquarna som jeg har lånt ved et par anledninger, men nå vil jeg ha en egen.



Jeg er ingen kløpper på å sy, men håper at jeg kan bli bedre. Øvelse gjør vel mester? Maskinen må ha mer enn rettsøm og sikk-sakk, men det trenger ikke å være en broderingsmaskin. Hvis jeg blir en supersyerske og vil ha en slik maskin på sikt, kan jeg heller bytte hvis den tid kommer. Jeg ser for meg at jeg skal sy gardiner, puter, kanskje litt barneklær og diverse hjerter, bokstaver, ting og tang! Er det noen der ute som har en god symaskin å anbefale, som ikke koster en formue, men heller ikke 1.000 kroner  på Europis? Og nei, det trenger ikke være en Janome selv om jeg tror det er en slik jeg ønsker meg...

4 kommentarer:

ingvild sa...

Å, symaskin ønsker jeg meg også. Pleier å låne symaskin enten av mamma eller bestemor, de er begge Husquarna og jeg synes de er enkle å forstå og gode å sy med. Nå er de en del år da, så det kan godt tenkes at nå ville jeg valgt et annet merke. Tror uannsett man får se seg litt om og prøvd litt forskjellig så blir en nok fornøyd :D
Ha en fin helg

Tidsoptimisten sa...

Jeg har en Singer som jeg kjøpte på Husfliden for 3-4 år siden, tror den kostet 3.000. Den har alle de vanlige sømmene + noen få pyntesømmer. Helt grei til mitt bruk (eller, til å støve ned i boden...) :)

Anonym sa...

Hei,
hvis du skal sy barnetøy kan det være greit å ha en med elastiske sømmer. Har ikke noen tips om type eller modell...
Kanskje du kan få noen tips på sykroken.net?
På shoppemamma.blogspot.net kan du forresten vinne Blafreprodukter!

-VKT

Havets Datter sa...

Hei!

Har en utfordring til deg på bloggen min ;)

Klem