torsdag, mars 04, 2010

Våren sniker seg inn på kjøkkenet

Da jeg så disse Tilda-boksene på butikken her om dagen, følte jeg at de ropte på meg. Ja, for jeg skulle bare inn å kjøpe et par nøster garn, men der var de! Jeg gikk først rett forbi, men da det ble litt ventetid foran kassen bare måtte jeg snu meg for å se litt til på de, og vips var de i handleposen sammen med garnet da jeg kom hjem. Og for å være helt ærlig husket jeg ikke engang at jeg hadde kjøpt de, så overraskelsen var stor da jeg hentet den store posen i bilen på kvelden. Hvordan det er mulig, spør du? Joda, det skal jeg fortelle: Jeg dro innom polet for å kjøpe ei flaske vin til den snille naboen som hadde hjulpet meg å tine vannet da jeg kom hjem fra Tromsø - til tørre kraner. Velkommen hjem liksom, men nok om det. Polferden skulle jeg gjøre unna før jeg dro på jobb, men på tur ut gikk jeg forbi Pandurobutikken, og det var der ugjerningen skjedde. Posen ble kastet inn i bagasjerommet på bilen da jeg kom ut, og jeg gikk til jobb. Etter jobb, barnehagehenting, middagslaging, underholdning av trøtte og slitne (og sure!) unger, litt rydding og ungene var lagt, skulle jeg bare springe ut i bilen for å hente garnet... Ja, og det var det jeg kom på at jeg hadde kjøpt litt mer enn bare de to garnnøstene.


Jeg ble veldig usikker på om disse boksene egentlig var meg, men da var de jo allerede kommet i hus. Jeg synes de er kjempefine og søte og vårlige og alt det, men er de meg? Da jeg skulle vise de til ei venninne som var på besøk, og hun sa noe sånt som "ja, æ så de og de va fin, men e de heilt dæ?". Nei, de er nok ikke det, og derfor er de klassifisert under "prøver å få vårfornemmelsen inn i huset". I den mappen passer de fint og jeg synes de pynter fint opp på kjøkkenbenken. I en av de små boksene er det telys, for jeg må vel innrømme at det enda er mørke kvelder og stearinlystid. I den store boksen er garnet jeg kjøpte, pluss noen påbegynte handarbeidsprosjekter. I den andre lille er det litt påbegynt påskepynt som kanskje blir ferdig til påska 2011 med det tempoet jeg jobber i. Enten de passer inn med min stil eller ikke, så har de iallefall en funksjon, og det er det ikke alle impulskjøp her i huset som har!

3 kommentarer:

(eddas) sa...

De er jo søte da:)
Og så har de en funksjon:)
kos deg
eddaKlemmer

♥HverdagsHjerter sa...

Kjempefine bokser! Har kikket på de jeg å. Prøver hardt å unngå impulskjøp - meget vanskelig. Det er som med Ikea, myyye fint men passer liksom ikke inn hos oss alt.
Bra du fikk orden på vannet, uten vann er man ganske hjelpesløs.
Go`helg til deg og dine:-)

Unknown sa...

Åååååh, har du vært på Handlaga på Sortland og kjøpt de??
Jeg har stått der og sett på de, da var de til og med på tilbud(!!!) Kan ikke fatte og begripe hvorfor jeg ikke kjøpte dem..........argggg....
Vet du om de har igjen flere?