torsdag, september 19, 2013

♥ Impulstur til Ikea ♥

I sommer - en fredag med sol og nydelig vær - ble det nærmest ut av det blå, bestemt at så rask som mulig etter arbeidsdagens slutt, skulle vi kjøre til Ikea. Og bare for å ha det nevnt med en gang; å dra på Ikea når man bor på Sortland er ikke noe som er gjort på 1-2-3. Nærmeste Ikea ligger i Haparanda, en  nesten 70 mil lang kjøretur unna - en vei... Etter litt om og men og noen telefoner frem og tilbake, tok vi på tur. Da vi hadde passert svenskegrensen spurte min Ikeakompanjong meg om hva jeg egentlig skulle ha på Ikea, hvorpå jeg svarte at jeg egentlig ikke skulle ha noe som helst. *ler* Jada, jeg var med 140 mil bare for turen sin skyld egentlig!
 
På senkvelden eller natta som noen sikker ville kalt det var vi fremme og det bar det rett til sengs for å være opplagt til neste dags Ikeamaraton, pluss hjemturen. Selve Ikeabesøket kan jeg oppsummere kort: jeg skulle visst ha noe likevel *sjokk*, og dette hadde jeg aldri trodd, men jeg har møtt min overmann når det gjelder Ikeatålmodighet.
 
 
I dag da jeg kom hjem fra jobb lå det gave i posten til meg fra Vibeke som skriver bloggen Mammas Hus. Jeg hadde vunnet blant annet den fine posteren på bildet over her fra Sne Design, og jammen kom en av tingene jeg ikke skulle ha på Ikea til nytte.
 
Meg: Åh, ramme, det må æ ha!
Ikeakompanjong: Ska du ha de tell nåkka spesielt?
Meg: Næh, æ an ikkje ka æ ska me de...
Ikeakompanjong: ???

 
Men har du skulle sett, den ene av de to Ribbarammene er i alle fall kommet til nytte. Det samme er nesten alt det andre jeg drasset med meg hjem. *ler* Lurer du på om turen var vellykket? Ja, så absolutt! Om det frister til gjentakelse til tross for kjørelengden? Helt klart! Super tur med supert selskap - hadde det bare ikke vært for det Ikeanederlaget etter at jeg høyt og tydelig hadde proklamert at jeg aaaaaaaaaaldri i livet kom til å bli lei på Ikea...

4 kommentarer:

Bdicte sa...

Jah, en svipptur til Happis e jo ikkje å forakte :))

Og man har jo sef alltid nokka å kjøpe på IKEA!

Klem!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jaggu imponerer Posten! :D Det var kjapt.

Og så fint som det ble! ♥

Karen sa...

Nydelige bilder - jammen godt du kjørte 140 mil for å få de superbillige rammene...

Anonym sa...


Så gøy med ein tur på Ikea,her ligger nærmeste Ikea 2,5 timer vekke så ikkje ofte me er der dessverre :)
God helg til deg!
Klem fra Lillian