søndag, oktober 09, 2011

Skodd for kaldere dager

I går våknet vi opp til nysnø på fjelltoppene og i natt har det vært frost. Dermed er det vel ingen grunn til å lure seg selv lenger: vinteren er i anmarsj enten jeg liker det eller ikke. Vinteren er ikke min favorittårstid, men kanskje den blir litt bedre nå som jeg er godt skodd for kaldere dager? Disse tøflene skulle egentlig bli en julegave, men på grunn av en liten (og nesten usynlig) feil er de nå blitt mine. Nei og nei så trist! *smile* De hadde neppe blitt heklet i rosa dersom de i utgangspunktet var tiltenkt meg, for som en kollega av meg sa for noen uker siden; 'du e ikkje spesielt rosa av dæ du, Victoria...' Jeg husker ikke helt bakgrunnen for utsagnet, men det er ikke mindre feil av den grunn. Til mitt forsvar vil jeg si at jeg prøver å være flinkere til å bruke farger både på klær og i interiøret, men det er vel med heller varierende grad av suksess. Forresten, en gang hadde jeg sjokkrosa kjole på julebordet, men den ble verken brukt før eller etter den kvelden...



Tøflene var ikke vanskelig å hekle når jeg bare skjønte oppskrifta, og i løpet av et par kvelder var de ferdige. Det som tok tid var å mote seg opp til å feste trådene og sy i knappene, og jeg innrømmer at jeg har brukt de flere ganger før de var ferdig montert. I formiddag tok jeg med sammen og fikk gjort de ferdige, og de ser litt bedre ut nå som det ikke henger løse tråder og slenger når jeg går over gulvet. *ler* Nå skal jeg hekle videre på et teppe som det går fryktelig sakte fremover med. Dersom den lille babyen skal få seg vognteppe før han blir konfirmant er det vel bare å fortsette... Ha en flott søndag!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte - en nydelig rosafarge!
Klem

Monica sa...

Så fine! Kjempefin rosafarge også :) Passer jo fint å ta i bruk litt mer rosa nå i oktober :)
Klemklem

KROnPRINSESSENE sa...

Så fine de var!
Likte fargen jeg ;)
Å like rosa er et "must" for min del, med 3 små jenter i hus hi, hi.
Fant deg og den fine bloggen nå jeg!
Gleder meg til å følge deg videre.
Klem May Helen

Unknown sa...

Sååååå fine!! *ønskermegslikeigrått* ;))))))

Anonym sa...

De var kjempeflotte...lyst til å fortelle hvor jeg kan få tak i oppskriften på de ???
Liker å hekle...bedre enn å strikke i alle fall, men nå trenger jeg noe annet spennende å hekle på enn bestemorruter. Synes nå egentlig at den der rosafargen var fin jeg...selv om jeg ikke er så veldig rosa av meg jeg heller :)

Ha en flott kveld :)

HusmorDronninga sa...

Åå.. disse var jo rett å slett lekre! Gjorde seg virkelig med de knappene på sidene.. ;)
Kjekt med noe varm på bena nå som vinteren straks står for dørene!

Signe sa...

Du er jammen flink med heklenåla du!
Både disse og lyslykta i innlegget under er skikkelig proffe :)

Nyt siste rest av helga,
snart er den jammen over igjen!
~Signe

Ønskedrømmen sa...

Æ e vældi rosa av mæ, så de dær ser æ verkeli gagn i!! Kjæmpefine!
:-D
Klæm

No.15 sa...

De var jo KNALLsøte!! Hadde lett brukt slike tøfler.
Det blir kaldere nå, ja. Er bare å stålsette seg igjen :)
klem

Fru Andersen sa...

Så fine, herlig farge! Noe annet enn de stygge mørke ulltøflene jeg tasser rundt i;-)

Klem!

re:signert sa...

Så fint hekla! Supersøte! Det er godt isolerte bein det! Håper alt er fint i nord og dere er klare for vinteren! Mvh signe schineller

Anonym sa...

Tusen takk for oppskriften på de heklasokkene :) Nå skal jeg ut og kjøpe garn så jeg får prøvd meg på de :)

Gry Hege

Vibeke / Mammas Hus sa...

I pokker. Et innlegg jeg ikek har fått med meg!?!?

Fiiiiiineste sokkene ♥ Du er så flink!!!!

Monica sa...

Hei på deg.
Så skjønne rosa heklesokker! Deilige på kalde dager.
Små skjønnhetsfeil???...det får jeg alltid, nesten umulig å lage to make.
Tror håndlagede ting skal ha små skjønnhetsfeil jeg, det er et tegn på ekte håndtverk ;)
Ønsker deg en riktig koselig dag!

Hjertedamas blogg sa...

Så kule tøfler:DDDDD Tror jeg må herme, for de var fine. Hvor finner jeg oppskrift? klemz Grethe