lørdag, oktober 08, 2011

Lyslykt med heklet trekk

Det finnes neppe et menneske her i blogglandia som ikke har sett lyslykter i alle størrelser med strikkete og heklete 'trekk'. Dette blogginnlegget inneholder sånn sett på langt nær noe nytt og spennende, men uansett, her i huset har den første lyslykta med heklet trekk sett dagens lys. For å være ærlig hadde jeg nesten sett meg mett på slike lykter, men da nabovenninna mi og jeg var på shopping i går og hun skulle investere i garn og lykter, kunne ikke jeg være noe dårligere.  


Lyslykta kostet rundt 70 kroner og garnnøstet ca 30 kroner så hele stasen kom på en hundrelapp. Helt overkommelig med andre ord (og kanskje et julegavetips?), spesielt siden det ikke tok så alt for lang tid å hekle trekket. I løpet av kvelden i går var lykta i bruk og jeg er strålende fornøyd.


Flaska kjøpte jeg på Arntines i Svolvær i fjor sommer og etter å ha vært på bloggcamp hos Monica har min flaske også fått bli lysestake. Såååå fint og endelig fikk den ene av de to flaskene jeg bare måtte ha en oppgave utenom å fylle opp i de allerede overfylte skapene mine...


Denne uka har vært laber på bloggefronten. Når jeg tenker etter har den faktisk vært laber utenom blogginga også. Jeg har hatt vondt i hodet og vært i dårlig form, men nå er jeg heldigvis litt bedre. Her skal lørdagen brukes til avslapping og kos. Ønsker dere alle en strålende lørdagskveld!

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Slike heklede greier til glass og lykter er nå koselig da!!! Det er mer enn et år siden jeg heklet min første, men i år er det jo helt hot innen interiør:DDD Og det med lys i flaske er jo skikkelig retro, selv om vi brukte vinflasker på slutten av 70-tallet:DDDDD Koselig ble det nå hos deg:DDD klemz grethe

Monica sa...

Heihei :) Så fin den ble da :) Har planer om å hekle eller strikke trekk til lysglass jeg også, men har bare litt for mange prosjekter i kø...som vanlig :P
God lørdag! Klem fra Monica

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hmmmm....jeg har visst noen slike flasker jeg også. Og Hedda knuste den ene lysestaken på stuebordet forrige uke....... hmmmmm.... ;)

Flinke hekledama. Det var godt lappene mine fikk luftet seg litt i nord, nå er de tilbake i skuffen. ;P

Ha en koselig kveld, snuppa. Ta vare på deg selv! ♥

EtterRegnet sa...

Smart me en hekla kant rundt ;)
Det var riktig koselig med lys i flaksen ;)

Marit sa...

Så fint trekk du har heklet til lykta di, og flotte bilder :)
Ha en fortsatt fin helg!

Unknown sa...

Så fint det ble, flinkisen!! :)

Digger det nederste bildet, kul vinkel;)

Savner dere!
KLEM

Fruehuset sa...

Hei,

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min:) Så kjekt at eg då fant vegen inn til deg.

Eg har også sett mange slike hekla lykter, likte din versjon veldig godt fordi den var så enkel.
Passar kjempe godt no når vi går mot kaldare tider, så kan iallefall lysholdaren vera varm:)

Gler meg til å følga deg vidare!
Helsing Marianne:)