mandag, mai 23, 2011

Nedtur, opptur og en aldri så liten beklagelse...

Jeg er i Oslo på kurs og dagen i dag begynte med en real nedtur. Jeg har gruet meg i lange tider til kurset, og med litt for høyt stressnivå og litt for mange negative tanker om meg selv, ble ikke akkurat første del av kurset en suksess. Etter den første timen, litt sutremeldinger til et par kollegaer (hvorav en av dem svarte følgende 'Det går sæ fort tell... E jo bære: hent nåkka fra en plass kor nåkka e sant...' - jada, det høres jo unektelig veldig enkelt ut) bestemte jeg meg for å ta meg sammen og tenke positivt - og jaggu hjalp det ikke. Det meste blir faktisk enklere hvis man er positivt innstilt og tenker ingenting er umulig for den som er villig til å forsøke. Resten av første kursdag gikk betydelig enn den første og jeg tror iallefall ikke lenger at jeg kommer til å dø før kursslutt på onsdag... *ler*


Videre steg humøret ytterligere noen hakk da jeg i ettermiddag besøkte IKEA Furuset og Home & Cottage. Det er rart hvor lite som skal til for å få en nedtur til å bli en solid opptur.

Til sist kan det vel være på sin plass med en liten beklagelse... På fredag var jeg på en fest som varte ut i de små timer (for å si det forsiktig), og da vi ankom den helt frivillige verten (?) for etterpåfesten, syntes jeg det var på sin plass med en full husransakelse. Jada, alle rom måtte inspiseres nøye og da jeg oppdaget vertens sengelektyre knakk jeg regelrett helt sammen i latter. To dager senere sitter jeg her med min egen, kjipe, sengelektyre... Jada, nok en gang straffer det seg å le av andre!


Håper alle har en strålende ukestart! Jeg er spent på hvordan asken sprer seg og om jeg kommer meg hjem til planlagt tid (eller om jeg kan ligge her sørpå og kose meg med min nye bok noen ekstra dager...)!

9 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahahaha! Jenta mi det ♥ Flinkisen!!


Blir det ikke fly nordover får du ta bussen til meg, da blir det sikkert ikke fly på meg heller. ;P

Havets Datter sa...

Ohh...IKEA ♥
Lucky you!!
Det er helt sant det du sier om å tenke positivt! Funker som bare det :)

Unknown sa...

Victoria! jeg var også på Ikea Furuset i dag... Så nære, men likevel så langt unna!

Klem

Unknown sa...

Hahaaaaa, det er jenta si det!;)
Jeg aner ikke hva som skjuler seg mellom de to permene, men noe sier meg at du sovner fort ikveld;))

Vis oss hva du kjøpte og daaaaaaaa....(forr ikke kom å si at du gikk tomhendt liksom?!)

Nattinatt!
SMASK!

Anonym sa...

Etter regn kommer solskinn :-)
Ikea og H&C - gleder meg til å se hva du har kjøpt.
Klem

Veronika sa...

Hehe, kos dæ med SQL! Spørringer og databaser er jo en ren fest:-)

Monica sa...

Herlig med ikea og H&C da! Velfortjent etter kurs :) Kjenner jeg er alt for musunnelig nå... Hehe, har alt begynt å planlegge hva jeg skal ha med meg fra Ikea i sommer! Det blir ikke før i august, men gleder med masse! :)
God helg! Klemklem

Unknown sa...

Når åpner På Ræk og hvor lenge har de åpent på lørdag? Jeg jobber og må isåfall hjem å hente lillesnupp først...

Unknown sa...

Godt med livstegn fra deg! Håper alt er bare bra:)

Da rekker jeg ikke å gå på ræk idag...(jobber til 1400) men kos deg masse! Ja for jeg regner med at du står og skraper på døra allerede, hihi;)

Love you!
KLEM