søndag, juni 24, 2012

♥ Andøya Airshow ♥

I går hadde jeg for første gang i historien (iallefall nesten) vekkerklokka på ringing klokka kvart over sju på en lørdag. Benjamin, Nikolai og jeg hadde planer om å kjøre til Andenes for å se på flyshow som skulle starte klokka 10.00. Fra oss til Andenes er det 10 mil så jeg tenkte at vi burde kjøre ca halv ni for å være der til det startet. Ikke fordi vi måtte være der akkurat til åpninga, men mer for jeg ville unngå å parkere flere kilometer unna flyplassen. Dere kan tro jeg angret på den planlagte turen da klokka ringte, og jeg prøvde å spørre guttene om vi kanskje heller skulle finne på noe annet, men neida, de skulle på flyshow så det var bare å komme seg opp av senga! *ler* 


Nikolai (til venstre - helt sikkert *ler*) og (forhåpentligvis) Benjamin (til høyre - jeg er altså svæææært usikker på om det virkelig er Benjamin, men skitt la gå... *hehe*) storkoste seg på flyshow. Været viste seg fra en  mye bedre side enn det har gjort de siste ukene, så selv om det var litt kjølig vind var det iallefall sol og stort sett skyfri himmel. Guttene var kjempeflinke til å ha på seg de nyinnkjøpte øreklokkene sine og syntes det var spennende med alle flyene. Dette til tross for at de følte seg ferdige på flyshowet allerede da vi kom innenfor porten og de så et wideroefly som landet. Akkurat da angret jeg på at vi ikke heller hadde kjørt til Stokmarknes som er i underkant av tre mil herfra, for akkurat det kunne vi tross alt sett der også. Heldigvis fikk de raskt øye på alle de andre flyene og da ville de gjerne være der litt til...


Høydepunktet for guttene (utenom wideroeflyet selvfølgelig) var dette flyet som laget en runding på himmelen og det ble dagens snakkis for fireåringene. Det alene var tydeligvis nok til å synes 20 mil i bil tur/retur var vel anvendt tid. Mammaen syntes det var mye som var morsomt å se på, men av en eller annen grunn var det særdeles få bilder på kameraet da vi kom hjem i går ettermiddag...

Siden vi hadde vært på vift hele dagen. og guttene var godt over middels slitne, dro vi ikke på noe St.Hansfeiring. Guttene sov da klokka ble sju og jeg lå på sofaen helt til jeg fant ut at jeg heller kunne gå på loftet og legge meg. Håper alle hadde en super St.Hans - uansett hvordan den ble feiret!

3 kommentarer:

Bustenellik sa...

Flyshow er det klart at gutta må ha med seg :-) Jeg har sett et slikt én gang før, og det var nokså kult :-)
Ha en fin dag videre!

Flisan sa...

Så fant jeg en ny blogg :-)
Her var det hyggelig - fint hjem og flott blogg!
Liker bildene :-)
La meg til som ny følger hos deg :-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så moro!

Og så herlig med en tidlig morgen... *fnise*