søndag, desember 11, 2011

♥ Tredje søndag i advent ♥

I Godt Isolert-huset er det tredje lyset tent og julestemningen begynner å komme snikende. Det kan muligens ha sammenheng med snøen som kom i natt. ♥ Selv om jeg ikke er spesielt begeistret for snø synes jeg det må være litt snø i jula! Og bare for å ha det sagt (eller skrevet blir vel mest riktig...) så har jeg ikke noe i mot selve snøen hvis den bare kunne kommet og blitt liggende. Det er det evinnelige snø, regn, frost, is, snø-vekslingen jeg misliker. En liten avsporing muligens, men det får så være. *smile*


Jeg venter og venter på dagslys som skal være bra nok til å ta fine bilder i, men da må jeg nok vente lenge ser det ut til. Og tålmodighet er ikke akkurat min mest fremtredende egenskap... Da det var på det lyseste i dag knipset jeg noen bilder som får duge, ellers blir det ikke blogginnlegg her før i februar en gang tenker jeg. I går da jeg og guttene var på Rema for å handle klarte jeg bare ikke å gå fra denne svibeldekorasjonen. Et lite øyeblitt fortrengte jeg at jeg reagerer på svibler for disse var bare for søte til at det skulle ha noe betydning. Det blir spennende å se om det betyr noe når de begynner å blomstre... Inntil det motsatte er bevist satser jeg på at jeg har vokst av meg svibelallergien og at småguttene ikke reagerer!


Det store bildet som står på ovnen har jeg fått fra Tryllehus-Kathrine. Jeg rammet det inn på fredag og siden jeg ikke helt har bestemt meg for hvor det skal henge står det foreløpig bare på ovnen. Jeg liker teksten godt så det må henge et sted der jeg kan se på det ofte. I trykkeriskuffen er GOD JUL-bokstavene mine kommet opp, og der synes jeg de passet fint. På toppen av trykkeriskuffa står det to nye bokstaver som fortjener et eget innlegg for de er pimpet og gjort særdeles personlige av den samme Tryllehusdama som har gitt meg mitt nye favorittbilde.
     
Som dere ser er det altså litt forjulsstemning i Godt Isolert-huset, og nå som jula er litt nærmere er det kanskje på tide å finne frem litt røde detaljer. Kanskje det kan bli en ordning på det i løpet av uka?

Håper alle har en finfin tredje adventssøndag.

6 kommentarer:

Unknown sa...

*LIIIIIIIIIIIIIIKER*

Kjempefine bilder, koselig stemning hos deg;)
Jeg kjøpte også slike svibler i går, eller "salat" som Sandrine kalte det, hahaa!! ;)
Elsker bildet, jeg ønsker meg også et slikt;) Og bokstavene, jeg har sett dem inne hos Kathrine, priceless!!

Fin dag søta;)
SMASK!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint!! :D Jeg ELSKER bildet, så heldig du er! :))))

Her lukter det svibler, og jeg er ikke sikker på om jeg liker lukta eller ei. Mener jeg er like ubestemt hvert år. ;P

Vi har nettopp kommet hjem fra teater (Plutti Putti Pott) og middag ute - snart adventsinnlegg her også!


*klmmemassepå* Savner deg!!

Fjellets datter sa...

Håper dere kommer av med de sviblene...deiligste julelukta syns jeg...bildet var fint, og du finner nok en plass til det...ihvertfall når du skal fyre...

Nyt den ubrukte uka...
Klem fra Kristin

Wood & rose sa...

Fine bilder, og fine svibler, selv om jeg er allergisk mot både dem og resten av jula, he-he. Bokstavelig talt, for å si det sånn:DDD Klemz Grethe

Kathrine sa...

Hehe! Du vet som sagt adressen om du skulle begynne å reagere negativt på de sviblene! Har en som står i blomst her nå, og den lukter sååå godt! Fin header, kanskje jeg må slenge på et god jul i min også?

Ny uke i morgen, håper jeg klarer å snike til meg noen feriedager... ;)

Kathrine

Bdicte sa...

Åh, æ eellske å komme hjem fra jobb å lukte svibelduften i gangen:)) Veldig fint i den potta på bordet ditt!

Du har gooo tid til å få på plass røde detaljer:)

Klem
Benedicte