mandag, desember 19, 2011

Det røde sniker seg inn

Jeg er ikke veldig glad i rødt, men etter å ha vært på besøk hos nabovenninna mi som har myyyyyye fin rød julepynt fant jeg ut at de to små røde julesoppene mine måtte få selskap av litt annen rød pynt. Da jeg vasket rundt på kjøkkenet i går fant jeg ut at jeg like greit kunne benytte anledningen til å pynte der med det samme, og som tenkt så gjort. 


Her brenner vi forsatt på adventslysene siden de på langt nær er nedbrente enda, på tross av at vi har brent og brent på de i adventa. Godt Isolert-barna har pyntet med noen små nisser på lysfatet og jeg kan love dere at det var stas å få hjelpe til. 'Hæ, kan vi få pynke, mamma?', ble uttalt mer enn én gang for å si det sånn... (og uansett hva jeg sier så heter det pynke - ikke pynte).


Jeg har fylt kongler i ei gammel glasskrukke som jeg har kjøpt på loppis for en slikk og ingenting. For litt ekstra julestemning har jeg knytt et rødt silkebånd rundt, og jeg synes selv det ble ganske så 'julete'. 


Her er altså kjøkkenet nesten fullt julepyntet og har gått fra hvitt og sølv til rødt. I stua er det fortsatt det hvite som råder, men det kommer nok litt røde detaljer her også i løpet av de nærmeste dagene... 

Med andre ord er jeg ganske så godt i rute med juleforberedelsene. Hvordan er det med deg?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så fiiiint! Herlige guttene;)
Her blir det også sånn passe rød jul iår, siden jeg prøvde hvit jul ifjor og ikke ble heeeelt fortolig med det;)

Kos deg masse!!

Pssst: har julepakker til dere, men jeg er litt treg, så det blir nok romjulsgaver;)

Muss Muss;)

Annfrid sa...

Så koselig. Jeg må også ha rødt til jul. Det er liksom julefargen for meg.

Nydelig innlegg nedefor av to skjønne gutter.

God jul fra Annfrid

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her kommer det også inn litt rødt om dagen. Spisebordet er fullt, nå skal det bare fordeles. ;)

Men vaske? Næsj, det gidder jeg ikke. ;)

Unknown sa...

Hahaaaa, artig at vi tenker likt da:) Blogg ivei!!

Jeg gleder meg til å se:)