fredag, desember 02, 2011

Kalender

Her i huset kom kalenderen opp på fredag og det har faktisk ikke vært et problem i det hele tatt. Da vi kjørte fra barnehagen i dag fant følgende samtale sted:

Jeg: Når vi kjæm heim så ska vi ta ned en pakke tell dåkker kvær som dåkker ska få åpne, bi ikkje det arti?

B&N: HÆ? En pakke? I dag? Fra verandadøra?

Jeg: Ja, en pakke tell dåkker kvær som vi ska åpne i dag.

B&N: Nei, det e julegava mamma.

Jeg: Nei, det e jo gava som dåkker ska få nu framover. En kvær dag og når alle e åpna så e det jul.

B&N: Men da har vi jo ingen pakka tell jul...

Jeg: Jo, dåkker får andre pakka då.

B&N: Enda fleire pakka?

Jeg: Ja, då får dåkker mange pakka. Detta e kalenderpakka og det e en tell dåkker kvær tell kvær dag.

B&N: Nei, det e julegava.


Jøsses, hvor vanskelig kan det være liksom? Jeg fortsetter å messe om at vi skal åpne en hver dag og alt det, men det vil liksom ikke helt synke inn hos de to små, men plutselig tror jeg at alt er i boks.

B&N: Jo, mamma vi vil ha en gave!

Jeg: Ja, vi ska ta en fra verandadøra som dåkker ska få åpne.

B&N: Nei, vi vil ha den der store røde som vi så at du hadde kjøpt tell oss tell bursdagen.

Jeg: Nei, den e tell bursdagen så den ska vi spar. Dåkker får en kvær fra verandadøra.

B&N: Nei, de e tell jul!


Jeg bestemmer meg for å prøve en annen taktikk og når vi kommer hjem tar jeg de med til verandadøra og spør hvilken pakke vi skal åpne.

B&N: Ingen, de e tell jul. Kan vi få gå å lek nu?

Jeg: Nei, nu ska vi jo åpne pakka, bi ikkje det spennanes. Korsn pakke vil dåkker ha?

B&N: Ska vi åpne nu? Ja, ikkje en så stor pakka da førr de ska vi ha tell jul.

Vi blir enige om to små pakker som vi kan åpne før jul og ivrige små hender pakker ut nye spiderman-tannbørster som blinker og det er stor stas. Siden vi nå er inne i en god stim, tenker jeg at jeg på nytt skal si at fra nå av skal vi åpne en hver dag.

B&N: Får vi spidermantannbørsta kvær dag?

Jeg: Nei, da ska vi åpne de andre pakkan i verandadøra og det e ikkje fleire der me tannbørsta i. Imårra tar vi ned nån andre pakka og åpna.

B&N: Nei, de e tell jul....

11 kommentarer:

Fjellets datter sa...

Ja, tenk å presse på dem gaver....før det er jul!!! Artig historie...håper det går bedre å få dem til å åpne i dag!?!
Fin dag til deg.
Klem fra Kristin

Mor og datter sa...

hehehe artig historie ;)

giveaway på siden min om du er interessert;)

Juleklem

små gleder sa...

Hehehe, så herlig! :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

HAHA det skal ikkje vere lett☺


Klem M♥

No.15 sa...

Fantastisk lesing :-D
Litt imponerende også, så fast bestemte på at man må vente til jul.

Ha en fin fredag.

klem

Bringen Blomster sa...

hehehe :)) Blir fullt under juletreet hos dere gitt ;))
-synnøve-

Veronika sa...

hehe, det gikk vel hakke bedre enn i fjor da? Til neste år Victoria!!!

klem

ps. Daniel var forresten så misfornøyd med sin gave idag at han prøvde å bytte med Adrian. (syns det var litt tidlig å begynne å bli kravstor, han klarer jo knapt å si bytte.)

Anonym sa...

:-)

Fru Andersen sa...

HIhi, ikke så enkelt for søte små dette her;-) Smilte meg igjennom innlegget, ser samtalen for meg!

Fint med hvitt papir på gavene, angrer litt på at jeg ikke gikk for helt hvitt....neste år kanskje;-)

Ha en fin lørdagskveld videre!

Signe sa...

Hehe, det e slett ikkje så lett å få med sæ alt!

Og jobba du på VNP førresten? TryllehusKathrine nevnte det skjønn du! Da seest vi etter nyttår ;)

Klem og en finfin adventssøndag til deg :)
Signe

Unknown sa...

Heheeeeee, dette innlegget har jeg ikke sett!
Jeg digger B&N! ♥