søndag, september 28, 2014

Hodeskallehekling

I vinter var vi to uker på Gran Canaria, og jeg fant ut at et håndarbeid kanskje ville være greit både på flyturen og med bassengkanten. Planen var egentlig å hekle OL-luer til guttene, men det var jo umulig å få tak i garn i riktig farge da avreisedatoen nærmet seg. Derfor måtte jeg opp med et nytt forslag i ei faderlig fart og etter et lite googlesøk noen timer før avreise var prosjektet klart; det skulle hekles hodeskalleskjerf.
 

 
Oppskrift fant jeg her, og jeg heklet i Falk fra Dale med heklekrok nummer 5. Etter hvert som jeg kom inn i mønsteret var det et greit bassengkantprosjekt, men jo bedre jeg ble på mønsteret jo større ble jo skjerfet, og det ble etter hvert rimelig varmt å sitte i rundt 25 grader med et stort ullskjerf på fanget. *ler*

Ingen kommentarer: