fredag, juli 16, 2010

Trappa

I forrige innlegg fortalte jeg at jeg hadde satt i gang med trappemalingspprosjektet mitt som har vært utsatt i laaaaange tider. Etter at trinnene var malt ferdig så trappa ut som på bildet under her.


Jeg maskerte rundt selve trinnene slik at det skulle være klart for å male opptrinnene og vangene. Her kommer mitt første (og kanskje eneste) trappemalingstips. MAL TRINNENE TIL SLUTT! Ja, det måtte stå med store bokstaver... For alle andre (og egentlig meg selv også) er det kanskje helt naturlig? Siden jeg måtte benytte meg av alenetiden i Godt Isolert-huset fant jeg ut at opptrinn og vanger i nøden kunne vente til guttene var tilbake, og at det derfor var trinnene som måtte komme i første rekke. Dersom man gjør det slik må man være veldig forsiktig for ikke å grise på trinnene når man maler resten av trappa. Jo, forresten så har jeg enda et trappemalingstips; det er nok enklere å male hele trappa i samme farge...


Nå har jeg malt opptrinn og vanger et strøk og trappa ser i skrivende stund ut som på bildet under:


Jeg synes det ble fint med grå, men jeg er spent på hvordan det blir når maskeringstapen blir fjernet. Jeg er litt redd for at trinnene må få seg enda et strøk med maling, men jeg krysser fingrene og håper på det beste. Nå er det bare å håpe på at regnværet gir seg slik at jeg kan få malt gelenderet. Det skal jeg nemlig gjøre med malesprøyta ute. Det hadde vært mer enn fint om de kunne bli ferdig til i morgen slik at mannen i huset kunne fått det på plass før han reiser på jobb søndags morgen, men jeg må vel bare innrømme at det ser dårlig ut...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Jeg maler også trapp,benytter sjansen når min kjære er ute og reiser. Maler alt i samme farge,lysegrå,tenkte å legge små trappematter så den ikke blir så skitten. Ønsker oss begge lykke til,hehe. God helg. Klem fra Mette. Trappa di blir fin. :)

Ella sa...

Hei!
Tror trappen din blir veldig fin. Har en trapp jeg og, over tre etasjer som jeg hadde tenkt å male nå i ferien, men det har blitt utsatt! Gruer meg skikkelig til å sette igang, tenkter det er MYE jobb!! Fikk jo litt inspirasjon nå da :)
Gangen min er ferdig, og bilder er lagt ut :)
Klem fra Elisabeth

Havets Datter sa...

Den butikken ligger på Sakrisøy. "Dagmars dukkemuseum".. med brukt/antikk i 2 etg. Hun har også masse møbler og ting i et bygg like ved veien! Du ser det nok ;) En smule dyrt der, men du kan være heldig å finne noe til en billig penge.

Ella sa...

Hei igjen :)
Takk for super koselige kommentarer inne hos meg :) Lykta, eller lysestake, eller hva det kalles (man kan ha både telys og kubbelys inni) er kjøpt i en butikk som heter Villa Rosa, merket heter Nordahl.
Facebook ja, skal sjekke åssen man gjør det :) det meste er nytt for meg nå om dagen ;)
Ha en fin fredagskveld!
Klem klem
Men du, hvordan fikk du skrevet en personlig hilsen under "Legg inn en kommentar"? Ser det er mange som har ulike varianter, så hadde vært gøy å fått det til :)

Ingvild B sa...

Syns det ser kjempe bra ut! :)
Gooood helg!

Havets Datter sa...

Trappa di ble forresten knallfin!!! Gruer litt til jeg skal begynne på den her i huset! Må vel sende ungene og mannen på en liten ferie da - og selv sove i stua!

Ella sa...

Jepp, da har jeg fått fiksa mine ting inne på kommentarer :) tusen takk for hjelpen :)