lørdag, juli 10, 2010

Amerikakiste

Da jeg kjørte pappa til flyplassen på Evenes forrige søndag, stoppet jeg på Gausvik Antikk og Brukt på returen. Jeg var ikke på utkikk etter noe spesielt, jeg skulle bare se litt. Sånn egentlig ønsker jeg meg et gammelt salongbord som jeg kan male hvitt, men det bør nok vente til guttene slutter å kjøre (evt slå) med biler på det bordet vi har nå. Da jeg var på tur til å dra oppdaget jeg ei Amerikakiste under en presenning ute. Det var akkurat ei sånn kiste jeg har vært på utkikk etter og jeg var solgt. Problemet var bare at jeg ikke hadde kontanter med meg så jeg måtte legge den av, og nå er den hentet hjem.



Jeg har (selvfølgelig) planer om å male den, og muligens legge ny "tapet" (hva heter det når det er inni ei kiste sånn som her?) inni. Tips og råd mottas med takk!

8 kommentarer:

Ingvild B sa...

Åh så spennende!
Jeg har ingen tips men gleder meg til å se hva du gjør med den.
Det ER jo en skattekiste!
Jeg vil også ha!! :D

Ønsker deg en fantastisk lørdag!

Fargeheimen sa...

Så flott kiste du har fått fatt i. Kunne tenkt meg ei sånn sjølv.
Du kan jo spør Mitt Hvite Skattkammer om kva ho gjorte med sin sånn kiste når ho pussa den opp.


Ha ein strålande fin søndag. :)

Havets Datter sa...

Kjempeflott!! Gleder meg til å se den malt - de blir så fine (enda finere) da ;)

Ha en finfin søndag!! Her skinner SOLA :))

Kristin sa...

Å heldig med den kisten..

Kjempe koselig blogg du har! KLemmer

Mitt Hvite Skattkammer sa...

Hei på deg, skal prøve og svare på ditt spørsmål jeg :o)

Jo, jeg fikk tak i en akkurat lik Amerika koffert som det du har der, jeg valgte og la den stå åpen ute og lufte seg noen dager , for så og vaske den overgrundig *ler* men grønnsåpe innvendig og utvendig..... etter det klappet jeg på et lite lag med talkum pulver !


Så rubbet jeg lett utvendig på den med fint sandpappir og malte et strøk med grunning ... så malte jeg over to støk til med hvit lady maling i glans 40 :o)

Jeg valgte og male over beslagene også, for jeg liker det helt hvite !
Men noen liker og ta beslagene av og bevare den antikke fargen, dette må du da gjøre før du maler den for og male rundt dem er tett på umulig - og utrolig kjedelig og prikete:o)

den kisten min var så fin innvendig at jeg ikke trengte og tapetesere den om innvendig :O) om du trenger og gjøre det så ta kontakt m,ed din lokale malerbutikk for og få riktig valg av tapet til den :o)

og du ... bare spør igjen om du lurer på noe mer :o)

klam fra Babsy - Mitt hvite skattkammer.

Martilie sa...

Hei, jeg har en akkurat lik :)
Den står stuvet bort med julepynt i...
Egentlig bortkasta, for de blir jo så fine oppussa :)

Kanskje jeg skulle hive meg på jeg også?!
Har egentlig litt for mange prosjekt gående samtidig, så kanskje best å gjøre noen ferdige først.

LYKKE TIL!!

Sommerhilsen fra Tove

Anonym sa...

Jeg kjøpte akkurat maken i sommer på bruktbutikken! Super fornøyd, men jeg er litt skeptisk til å male den, den er jo litt fin som den er, i min står det noe slik som: julius mortensen arendal dameartikler herreartikler sengeartikler.

Jeg har min stående slik den er på den innebygde hverandaen med pledd i =)

Høst hilsen fra Hilde

Anonym sa...

Til Babsy:

Hvorfor talkumpudder? Støvsugde du det av igjen før du grunnet?

hs