onsdag, juli 14, 2010

TRAPP

Jeg har flere ganger før skrevet om trappa vår som har manglet både gelender og maling! Nå er jeg alene hjemme til fredag eller lørdag (for første gang siden november 2007), og nå har jeg endelig fått malt litt. I juli i fjor malte jeg undersiden av trappa, men så stoppet det opp igjen. I ettermiddag bestemte jeg meg for å sette i gang, og på bildet under ser dere hvordan trappa så ut før jeg begynte - med kun grunning, og slik har den vært lenge.


Først malte jeg hvitt på opptrinnene og på vangene, og da ble resultatet som på bildet under.


Allerede bedre, men ikke bra nok. Da jeg kjøpte maling til trappa for tre år siden bestemte jeg meg for å ha trinnene grå (slik som flisene nede i gangen) etter tips fra dama på malebutikken. Forresten, dersom du har gammel uåpnet maling stående, er det ikke sikkert den er ødelagt. Min har stått kjølig og mørkt lagret og jeg lot den stå noen timer opp ned før jeg åpnet den og rørte godt rundt. Den var god som ny så jeg brukte den. Nå er jeg litt usikker på prosjektet med grå trinn, men jeg er enda med på at det kanskje holder seg fint over lengre tid, og at støv og annen skitt ikke vises så godt. Jeg skal male ett strøk til med grått, og så får det være slik ei stund i alle fall.


Det grå som er utenfor selve trinnnene skal selvfølgelig ikke være der. Det ordner jeg når jeg skal male vangene og opptrinnene de to siste strøkene.

11 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du må jo vise oss gulvet også da! ;)

Flinkis, jeg hadde lagt meg rett ned jeg. ;P


Kose deg alene i heimen, og nyt det!!!

*klem*

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ja, der ser du hvor våken jeg er. ;P men jeg ser gjerne mer.


Nattinatt!!! :)))

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint☺
Litt av ein jobb å male trapp!

Har ei trapp her eg har so lyst å begynne på, maling er kjøpt..men min kjære lar meg ikkje male når Elias er her sia malinga lukta ein del :/
Men min snille pappa har sagt han skal male trappa når vi er på ferie om 10 daga☺☺ Deileg komme heim til nymala kvit trapp☺☺ Og kanskje eg klare lokke han til å tette den igjen og..☺ Gleda meg☺

Og eg gleda meg til det ferdige resultatet ditt☺

Klem M♥

Unknown sa...

Hei
Gøy å se trappeprosjektet ditt :) Vi holder selv på med vår trapp og trappoppgang. Håper vi blir ferdige i løpet av helga.

Lykke til videre i arbeidet!

Klem fra Eva

Havets Datter sa...

Syns det ble knallfint!! Jeg har alltid ønsket meg hvit trapp, men for et år eller 2 siden så jeg et nydelig bilde av en hvit gang med sort og hvit trapp. Dermed skal jeg prøve det ut i dette huset å se om jeg liker det ;) Ikke så falig når jeg ikke skal bo her så lenge..hihi ;)

Kos deg alene hjemme - det hørtes helt herlig ut ;) KLem!

Alhana sa...

Så flink du er Victoria.

Trappa bli knall fin :-)

Bringen Blomster sa...

Hei :) Vi har åpent til 15.00. Holdt på til 00.30 igår og pakket opp og priset. Så masse fint!! jippi, va godt å få påfyll for e syns butikken har vært så tom :) Nu skal e straks avgårde på seinvakt ( e også vikar på sykehjemmet her), angra litt på den vakta ja, før endelig ble det sol her.. jaja to dager til så e det ferie :))
E syns det va fint med grått, særlig når man har et mørkt gang gulv. Kor dyktig du e som fiksa det sjøl :))
-synnøve-

Bdicte sa...

Å den trappa blir kjempefin! Og smart med grå trinn! Kos deg alene hjemme, er det ikke fantastisk deilig?

Klem
Benedicte

Elis@beth sa...

Så flink du er frøken! Trappa blir kjempefin!

Rammene er kjøpt på Ikea-min snille pappa som har tatt med litt snæks med derfra til meg!

Klem ♥

Interi-gjør det selv! sa...

Knallfin trapp :) Spørsmål; du skriver du kun har grunnet, vil det si at du ikke pusset trappa først, og at den var malt fra før, ikke lakket furu? Hvordan har malingen holdt seg? Takknemlig for svar ;)

Interi-gjør det selv! sa...

Knallfin trapp :) Spørsmål; du skriver du kun har grunnet, vil det si at du ikke pusset trappa først, og at den var malt fra før, ikke lakket furu? Hvordan har malingen holdt seg? Takknemlig for svar ;)