tirsdag, juni 29, 2010

Hjemmesnekret bokhylle

Som jeg skrev tidligere i dag (eventuelt i går siden klokka er bikket midnatt), var planen for dagen å lage ei bokhylle til loftstua. Nå, mange timer senere, står bokhylla der i all sin prakt. Jeg er kjempefornøyd og jeg gleder meg til å fylle den med bøker når jeg har sovet litt.


Her har vi snekret sammen den nederste delen av hylla. Som dere kanskje ser har vi fjernet taklistene der hylla skal være, og i bakkant har vi også fjernet gulvlista slik at hylla skal stå helt inntil veggen.


Hyllerad nummer to er kommet på plass og jeg er fornøyd. På dette stadiet slår det meg at dette egentlig var ganske enkelt og jeg blir sånn passelig småirritert over at vi har utsatt dette i tre år.


Den tredje rada med hyller er kommet opp. Det er når vi har satt på den tredje raden at det slår meg at dette kanskje er nok. Den opprinnelige planen var at hylla skulle gå helt opp til taket (det var jo derfor vi fjerna taklista hele veien), men nå blir jeg usikker. Vi må ut og hente flere plater, jukse litt til for å se hvordan det ville blitt med hyller helt opp, og dommer faller; jeg vil ikke at hylla skal være høyere. Da var det bare å sette opp taklista igjen for det er ikke spesielt pent uten...


Nå står derfor den nye bokhylla til den hyggelige summen 1.600 kroner klar til å ta i mot bøker i morgen. Det skal bli så bra og få alle de gamle bøkene inn her. Bøkene fulgte med huset, og nå skal de endelig få komme ut av eskene de har vært oppbevart i de siste tre årene...

6 kommentarer:

Martilie sa...

A job well done!

Kjempebra levert :) Lekkert med innebygde hyller!

Nyt sommerdagene (hørte rykter om en fin kveld og midnattsol i nord :)

Klem fra Tove

Anonym sa...

Så flink du er! Det ble kjempe fint. Lurt å uynytte plassen med en bokhylle.
Klem

Drømmeskyen sa...

Det ser jo kjempebra ut:) Så moro å kunne sette frem gamle bøker.

Klem fra Hilde

Anonym sa...

Så fint det ble og ikke minst smart. Ha en flott dag. :) Klem.

Ingvild B sa...

Så flink du er! Gjorde seg med hyller der ja :)

Susanne sa...

Kjempestilig:) har du malt den hvit, vess ikke, kor fant du hvite plater? Moro me selvlagete ting, ikke minst blir det billig:) Holder på å sage ned greiner på ei buska som sperre utsikten min no, talentløs med sag,men får no greinen ned:)
klem