mandag, februar 09, 2015

♥ Babynest i babygave ♥

Ei venninne av meg venter en liten gutt hvilken dag som helst nå, og i gave til den lille har jeg sydd et babynest, pluss at jeg har heklet et vognteppe. I dag tenkte jeg å vise dere babynestet ♥ Dette er faktisk det andre jeg syr siden jeg ikke ble fornøyd med det første. *ler*
 
Å sy babynest er ikke spesielt vanskelig, men det må litt tålmodighet til for å få det fint med kantebandene (synes i alle fall jeg). Jeg tok utgangspunkt i denne oppskrifta, og etter å ha sydd det første som ikke var helt vellykka kommer jeg her med mine beste tips:
 * Når du tegner mønster - ikke vær redd for å bue det for mye på toppen.
* Jeg valgte å tre i snora med en gang jeg hadde sydd på kantebandet.
* Jeg brukte faktisk hele 6 lag med vatt i bunnen.
* Jeg synes kanten bør være minimum 15 cm, på den første ble den for lav.
* På den første prøvde jeg å sy kanten i bunnen i samme operasjon som jeg la på kantebandet nederst. Dette ble ikke vellykket så på nummer to sydde jeg babynestet sammen før jeg festet kantebandet.
 
 
Både stoff, kanteband og snor er bestilt fra Stoff og Stil. De har såååå mye fine stoffer så det var vanskelig å velge, men jeg er ganske fornøyd med resultatet og hvordan stoffene ble sammen. Det er jo også morsomt at man kan "vrenge" nestet slik at det nesten ser ut som to ulike babynest.
 
Jeg finner ikke laderen til kameraet mitt så det måtte bli dårlige mobilbilder, men jeg valgte å publisere innlegget likevel. Hvis jeg klarer å komme på hvor jeg har gjort av laderen har jeg mye jeg vil vise frem så jeg krysser fingrene for at jeg kommer på hvor den "lure" plassen er *ler*
 
Håper dere alle har en super mandagskveld ♥
 
 

Ingen kommentarer: