tirsdag, mars 29, 2011

Om å kaste stein i glasshus

Da jeg hadde besøk av Monica forrige tirsdag lånte hun min nyervervede Dymo. Jeg lurte selvfølgelig på hva hun skulle merke, hvorpå jeg nærmest hånet henne da hun svarte at hun skulle merke et Norgesglass. Jeg mener å huske at jeg kom med en kommentar i denne duren: 'ka i alle dager e poenget me å merke nåkka når man ser ka som e inni??'. Så måtte vi le litt fordi det kanskje ikke var helt nødvendig likevel, men Monica mente at det brydde hun seg ikke så hardt om så hun skulle likevel merke Norgesglasset sitt.


Jeg derimot, bestemte meg for at jeg aldri, med trykk på aldri faktisk, skulle merke noe dersom man ser hva som befinner seg på innsiden. Jeg mener også å ha sagt noe om at hvis jeg skulle gjøre det kunne jeg like gjerne merke lysestaker, potteskjulere, bord og stoler. Det var visst like unødvendig som å merke et Norgesglass med teksten 'telys', når man ser telysene lenge før man kommer så nærme at man kan lese teksten på Dymolappen.

Dette skjedde altså på tirsdag! På søndag, fem dager senere finner jeg meg selv på kjøkkenet i full gang med å merke Norgesglass med diverse innhold. Det må nok være fordi mine Norgesglass er veldig lite gjennomsiktig eller eventuelt fordi det er veldig vanskelig å se forskjell på makaroni og havregryn...

PS: Dersom noen har Norgesglass de ønsker å bli kvitt - gi lyd fra dere! Jeg trenger visst flere å merke!
 - forhåndspublisert innlegg -

10 kommentarer:

Unknown sa...

HAHAAAAAAAAAA!! jeg ler meg ihjel!!
*unnskyld mæ, men koffør ska du mærk nåkka du ser ka e?!*
Har du merket påleggspakkene i kjøleskapet også??? ;)
DIGGER DEG!

Anonym sa...

Fant deg via NIB sine sider, fin blogg du har! :)

Artig med merking av norgesglassene da.. hehe.. Har ikke gjort det selv, *enda*.. men, blir vel til at jeg også gjør det.
Stilig med merkingen din da :)

Vårklem fra meg til deg!
(Interiør drops)

HusmorDronninga sa...

Hhihi... veldig bra innlegg ;)
Og det er jo lov å ombestemme seg, eller?
Dymo-looken er i alle fall tøff! I dig it!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg dævver!!!! *lermegihjel* Du er SÅ herlig ♥

"når man ser telysene lenge før man kommer så nærme at man kan lese teksten på Dymolappen. " *gliiiiiise*

Møkkete Norgesglass...?

Mamsens hus sa...

He, he, utrolig bra! ;)
Men det er akkurat sånn det er.:)
Det kalles vel å bli inspirert.. ;)
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Ja idag har bare vært helt fantastisk!! mørketid og alt annet er for lengst glemt! Det er jo lyst til langt på kveld;)

Hvis du laster ned skrifttyper skal photoscape klare å hente dem selv. Det gjør det ihvertfall hos meg...

Veronika sa...

HAHAHAHA
du e nu lik dæ sjøl:-) Æ må nu flire.

Stor klem

Marit ♥♥♥ sa...

:D Herlig innlegg.
"Det er enhver kvinnes rett til å ombestemme seg". På ferie bestemmer jeg meg for forrett i stedet for dessert, og når hovedretten er spist, så ombestemmer jeg meg og tar dessert alikevel :)
klem Marit :)

Anonym sa...

heisann! ny her inne hos deg..

herlig innlegg ! som jeg skulle gjort det sjøl : ))

ha en fin søndag..

Anonym sa...

her finner du det du leter etter : ))

http://attic24.typepad.com/weblog/hexagon-howto.html