onsdag, januar 05, 2011

Gammel kiste

De siste dagene har jeg endret litt på layouten på bloggen, og jeg tror jeg er fornøyd! Hva synes dere? Jeg vet at bare to av de fire knappene under headeren fungerer, men det kommer. Ting tar bare litt tid. 

I dag begynte jeg på jobb igjen etter å ha hatt ferie siden 22.desember, Benjamin og Nikolai begynte på ny avdeling i barnehagen og Sjøoffiser B reiste på jobb. Det siste har ført til at jeg nå har fire og ei halv uke ferie fra Discovery. *ler*

Uansett, dagens innlegg skulle egentlig være om ei gammel kiste som ble pusset opp for fire-fem år siden. Jeg skulle å se på en veggseksjon eller en kommode til mamma (husker ikke helt, det er jo år og dag siden) hos ei dame. Det ble ingen handel til mamma, men jeg kom hjem med ei kiste til meg selv. Dette var på den tiden da Sjøoffiser B og jeg nesten nettopp hadde møttes. Med andre ord var det før han begynte å omtale mine kupp som mainnskit, og tro det eller ei - det er faktisk han som har pusset opp kista. Beslagene på kista ble fjernet, kista ble pusset, beiset og lakket, men beslagene kom ikke på igjen.


Siden ingen av oss satte beslagene på igjen da kista var ferdig malt og lakket ble det bare utsatt og utsatt. Til slutt visste ingen av oss hvor de var, og den ble stående uten. For noen uker siden dukket de opp igjen da jeg var på en aldri så liten skattejakt i kjelleren. Siden skruene ikke var i posen sammen med beslagene kjøpte jeg nye blanke skruer og kobberfargede møbelknotter. Jeg  skrudde beslagene fast med skruene og møbelknottene (jeg knakk av selve spikeren) ble limt fast over skruen. Selv om jeg var litt uheldig da jeg skulle håndtere lynlimet underveis i prosessen var det absolutt verdt det siden resultatet ble såpass bra.



Nå står kista i stua ved siden av sofaen og jeg synes den passer fint der. Håper alle har fine januardager!

11 kommentarer:

Heimekjær sa...

ååå så nydelig den var:)

klem fra meg

Barbro sa...

Fint med store, enkle kister. Det liker jeg :-)
Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

No.15 sa...

Åjaa, den var kjempefin og passet veldig godt der.

Godt nyttår forresten. klæmma

Gollass sa...

Koselig det var i stuen din;-)
Klem Elin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiiin header!!☺

Og nydeleg kiste!

Klem M♥

Ingvild sa...

Slike kister er knall fine... Nydelig header også!
Klem,I

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefin kiste - og FIIIINE bloggen! :)

Nå tar jeg natta, har jobbet meg gjennom mesteparten av mailboksen og skal være i bassenget kl 08. ;)

*nattaklem*

Tussi sa...

Kista ble fin. Jeg har også en sånn, men på grunn av dårlig plass er den forvist til snekkerboden. Der rommer den alle mine gamle håndarbeidspermer.
Bloggen din er blitt flott - jeg skjønner meg ikke på sånt, jeg!
Nå går det mot helg, kos deg :)

Unknown sa...

Kjempefin kiste og bloggen din ble og flott etter "oppussingen" :o)
Ha en fin januardag!
Klem

Anonym sa...

Vakker kiste!
Klem fra Igi

Unknown sa...

Fiiiiiiiiiin kiste!! Den passet jo perfekt der, og belagene er bare sååå fine in real life;))

Pølsebilde kommer ;)