mandag, februar 15, 2010

Ettermiddagsprosjekt

I dag da jeg hentet guttene i barnehagen viste det seg at de hadde sovet lite, så jeg så for meg en lang og grinete ettermiddag. Da er gode råd dyre, og det gjelder å finne på noe som fenger de små. Før jeg gikk ut i permisjon fikk jeg alltid mye pes for at kontoret mitt (på jobb) var så upersonlig og sterilt, og det samme var det noen som hintet frempå om da jeg var der i dag. For å slå to fluer i en smekk bestemte mammaen i huset at guttene skulle male fingermalingsbilder på lerret slik at mamma fikk seg kontorkunst. Jeg hentet lerret og fingermaling på boden og jeg gjorde klart. Guttene malte bilder til stua da de var 1 år, og det var utrolig mye enklere da. Nå ville de mest grise alt i en grumsete "gusjegrønn" smørje, så her gjaldt det å ta fra de lerretene før malingen gikk for langt.


Etter at maleprosjektet var ferdig, ble det badekaret neste. Mye maling som skulle vaskes av, og det var ikke bare på fingrene for å si det sånn!Tidligere har jeg lagt ut bilder av "maleriene" guttene lagde da de var 1 år, og de kan dere se her.

post signature

3 kommentarer:

Jannike sa...

Nydelig - og takk for tipset ;-)

KATRINES INTERIØR sa...

Så koselig :) det blir nok veldig fin pynt på kontoret ditt ;)

Unknown sa...

Så herlige bilder!
Og virkelig flott header du har fått deg:)

Hva slags butikk er det og hvor ligger den?
Jeg tenkte på deg når vi kjørte oss en tur til Nesset idag, du vet sikkert om en bruktbutikk i Sortlandsområdet?!