torsdag, januar 24, 2013

Inni en god periode...

...synger Kurt Nilsen, noe han nok ganske sikkert er. Med både kjempepopulært TV-program i beste sendetid og ny plate skulle det vel ellers bare mangle. Selv føler jeg at jeg er inne i en ganske begredelig periode for å være helt ærlig. Jeg er verken syk eller har spesielt god grunn til å klage, men jeg har til tross for det absolutt hatt bedre dager. *sutre*


Fram til nå har vinteren latt vente på seg, men nå har den visst bestemt seg for å komme. I dag og i går har det snødd og snødd og snødd og snødd enda litt til. Hele vinteren kommer altså i løpet av et par dager. Nå er jeg ikke spesielt begeistret for snø, men det blir i det minste litt lysere ute, men nå synes jeg det er nok. For å hjelpe litt på mitt dårlige humør og den veldige vinterfølelsen ute, har jeg kjøpt ei blå hortensia som har fått plass på salongbordet. Herlig, vårlig og ganske så oppmuntrende. ♥ Krukka den står i er kjøpt på Arntines i Svolvær og er fra Miljøgården. Jeg vet ikke helt om den er ment som potteskjuler, men hvem bryr seg vel om det? *smile*


Da jeg kom over den blå vasen på Kremmerhuset i dag falt jeg pladask. Jeg bare måtte ha den. Den herligste blåfargen og den flotte fasongen. Plastblomsten som står i den er kanskje ikke verdens fineste, men den kunne ikke stå helt tom. Jeg tenker at jeg må prøve å plassere et kronelys i den etterhvert, men det ble ikke til det i dag. Telysestaken er som jeg har skrevet tidligere fra Bohus, og kubbelyset som står bak er plassert i et Norgesglass uten glasslokk, men hvor ringen fremdeles er på. 


Det er ikke alltid så mye som skal til for å få dagene til å bli litt bedre. En blomst. En ny vase. Levende lys. Koselig besøk av mamma. En god latter sammen med gode kolleger rundt kaffemaskinen. Et smil. En koselig telefonsamtale. Lunsjdate med ei god venninne. Det er faktisk lov å ha kjipe dager, MEN det er veldig lov å gjøre noe med det slik at dagene blir bedre og mer humørfylte. Som sagt, det er ikke så mye som skal til. ♥

6 kommentarer:

nr.15 sa...

Kjipt å bare føle seg nede uten kanskje å vite hvorfor.. Sånn har jeg hatt det mye i det siste.. Eller ting har vel en grunn, en vet bare ikke hva alltid?!

Men til det positive, flott bilde av flotte ting:) Nydelig blåfarge på Kremmer vasen:)

Håper du får en lysere dag imorgen<3

Charlotte

Unknown sa...

♥ ♥ ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

♥ ♥ ♥

Tror jeg må ramle innom Kremmerhuset i morgen gitt.... :P

Kjempefine bilder! :D

Anonym sa...

Skjønner deg så godt,eg har ofte slike dager og det er da eg må oppmuntre meg sjølv litt med positive ting som ein blomst,et blad eller andre ting.
Trur det er viktig å sette ord på det og,det er nok mange rundt som ikkje alltid synest dagene er så kjekke alltid sjølv om dei ikkje viser det eller seier det.

Håper dagen i dag og helga føles bedre:)
God klem fra lillian

Bustenellik sa...

Håper dagene dine blir bedre og lysere snart :-) Varm klem fra Bustenellik

Kvit balkong sa...

For ein fin blogg du har! Legger meg til som følger! Kom over deg via Mittsitt. Så du hadde vunnet hos henne -gratulerer! Kjekk nyhet når du føler deg litt nedfor. Håper det går bedre nå.
Nydelig vase du har funnet deg! Elsker fargen!
Ha en fin mandag!
Klem <3