søndag, januar 22, 2012

'Nytt' lysfat

Lysfatet som jeg kjøpte på høstens bloggcamp med Monica og Vibeke  har faktisk hatt fast plass på spisebordet siden den tid. Klapp på skuldra og kryss i taket altså. Jeg har selvfølgelig endret på det flere ganger, men etter forrige ommøblering ble det bare ikke 'rett'. I formiddag endret jeg litt på det igjen, og vips, var jeg fornøyd. *smile* Jeg prøvde meg med noen lilla innslag på lysfatet, men etter ganske nøyaktig toogethalvt sekund måtte det fjernes igjen. Hvorfor får jeg ikke til med farger? Jeg prøver og prøver, men det vil seg bare ikke. 


I dag har jeg og guttene hatt koselige middagsbesøk (som kom med drivveden som jeg glemte i Henningsvær i går), men ellers har dagen bestått av avslapping og kos. De to små er ikke helt i form så jeg er spent på hvorvidt det blir barnehage/jobbdag i morgen, eller om vi blir nødt til å holde oss hjemme. 


Hyssingboksen er en nyinvestering fra Kremmerhuset. Jeg klarte rett og slett ikke å få fra den på butikken. Greit å ha den i umiddelbar nærhet siden mange av 'hyssingprosjektene' mine nettopp finner sted her på kjøkkenet. Lysestaken av bjørkestubben er også fra Kremmerhuset og er en julegave fra nobovenninna mi. Det bør vel nevnes at hun ikke kjøpte den, men jeg byttet den mot det hun hadde kjøpt meg (men som jeg hadde fra før av). Jeg bare elsker den!


I morgen tror jeg at det nye stasmøbelet mitt endelig kan havne innenfor Godt Isolert-husets vegger. Dersom det passer for den nåværende eieren har jeg mest sannsynlig fikset både bærehjelp og transport til i morgen. Nå krysses fingre og tær for at i morgen er den store dagen. Flere ganger har jeg tenkt at i morgen skal det skje, men nå har jeg faktisk stor tro på at det kan bli virkelighet. *smiiiiiiiiiiiiile*


Håper dere alle har hatt ei fantastisk helg og at den kommende uka blir fylt med solskinn, latter og gode dager. ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Veronica sa...

Så deilig med så stoort lysfat. Man får liksom plass til alt man vil ha på det da.Kjempefint ditt iallefall.
Snøen er kommet til sørlandet i dag og jeg håper sykdommen slipper taket i oss alle, så vi kan få oss en lattermild aketur i solskinnet. Ønsker deg også ei uke fylt av det samme!
klem

EtterRegnet sa...

åååhh stilig me et sååå stort lysfat ;)
Eg e heilt i vilrede me mine lysfat, får ingenting tel lenger me dem... hehe ;) Skjønne ikkje ka det e eg gjør feil....

Du hadde masse lekkert på ditt da :D Nydelig ;)

Annfrid sa...

Kjempe koselig lysfat, med utrolig mange flotte ting.
Ja, jeg trenger hvist en oppfriskning i geografi. Skammelig altså:-) Men fint er det uansett.

Ønsker deg en fin ny uke.

Klem Annfrid

Heddas gode grunner sa...

Så fint pyntet lysfat. Veldig fint -selv uten farger! :) Mange fine ting du har samlet her :)
God bedring til de to små!

klem

Fjellets datter sa...

Det lysfatet var lekkert...og veldig fint dekorert, koselig den stubben og hyssing har man jo alltid bruk for!

Nyt kvelden
Klem fra Kristin

Ønskedrømmen sa...

Kjempefint lysfat!
Æ har nættopp bestillt mæ en sånn hyssingboks + nåkka ainna stæsj! Lykken e Kremmerhus-nettbutikken, sia vi ikkje har den butikken her i gokk.
Arti å se sånne dær salt og pepperbøsse i sølvdublè, det e lenge sia sist æ såg sånnt.. ;)

Håpe det går likar med guttan.

klem

Ps, Vesst du ska hente det æ trur du ska hente i mårra, må du hælse eiarn fra mæ. :)

Anonym sa...

skikkelig lekkert fat :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fint ♥

Krysser fingrene for morgendagen, både med seng og sykdom!

Og jeg håper dere kan komme hit, og le HØYT i stua mi ♥


*klemmemassepå*

Fargeheimen sa...

Så stort og fin lysfat.

Eg ser i alle bloggar desse fine lysfata, men føler at mine enten vert for tomme eller for rotete, så dei vert endra på nesten dagleg her. :)

Unknown sa...

Lekkertsmekkert!! Her blir også fatet ommøblert ofte, og jeg har ingensomhelst planer om å bytte ut selve fatet med det første, just love it!!

Så fine bilder du har tatt! Godt dagslys eller blitz?
OG har du malt bordet, eller er det duk?

Håper guttepluttene er friske og raske til i morgen;)

Snart SOOOOOOOOOOOOOOOOOOL i vakre Vesterålen - hipp hurra for det!!

SAVNER DEG! Klem

Bustenellik sa...

Så koselig lysfat, med masse fin pynt :-) Og så koselig at du la igjen en kommentar på Bustebloggen, så fant jeg en ny blogg! Jeg legger meg til som følger og titter innom igjen :-) Spennende bloggnavn btw - hva er bakgrunnen? :-)
Busteklem

På landet sa...

Så stort å fint lysfat! Gøy å variere pynten :) Senga var bare utrolig fin og koselig :)

God bedring til de små :)