mandag, september 27, 2010

Måneskinnslampe

Her i Godt Isolert-huset var det ei gammel måneskinnslampe. Jeg har aldri helt funnet ut hvor vi skulle henge den, men jeg har alltid vært helt bestemt på at den skulle få komme opp. Den har tross alt hørt til her i huset lengre enn oss. I går laget jeg nytt oppheng til den og nå henger den i gangen. Jeg synes den passet fint sammen med den gamle gyngestolen som sto på loftet.


Etter et lite søk på nettet fant jeg ut at de ble kalt måneskinnslamper fordi de ikke lyste sterkere enn månen en stormfull natt. Nå får man kjøpt etterligninger med elektrisk lys, for eksempel her. Det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg liker de nye hvite bedre enn vår rosa, men som jeg allerede har skrevet, lampa har vært her lengre enn oss og jeg føler at den hører til her.

Håper alle har en flott mandagskveld. Her er ungene i seng og jeg nyter stillheten. 

11 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Nå er jo jeg svak for rosa så jeg syns den var helt nydelig! - og jeg mener at sånne lamper faktisk er litt verdifulle så det er virkelig noen skatter dere har funnet i huset :) Synd du ikke kommer deg på "damenes aften"... Men kos deg i Tromsø da:)
-synnøve-

Drømmeskyen sa...

Den var jo skikkelig søt da! Og passet veldig godt inn:)

Klem fra Hilde

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så kjempesøt! :) Og så hyggelig at du vil ha den der, selv om den ikke er helt din stil.

*klem*

Susanne sa...

Nydelig lampe, syntes den pass veldig bra inn hos deg.

Karina sa...

Virkelig flott den lampen der. Jeg liker at den er i rosa, blir kanskje litt vel mye hvitt til tider (hos meg iallefall). Godt med litt farger som frisker opp :) Og herlig at den er så gammel :)

Koselig at du vil være med på give away hos meg :) Lykke til!

Ønsker deg en herlig kveld.
Klem Karina

Bdicte sa...

Å, akkurat sånn hadde min mor og far. Min tante arva den da han far døde i sommer.
Så æ syns den nydelig:)

Nytt forslag til bloggtreff er 13. november!!

Klem:)

Fru Andersen sa...

Synes lampen var skikkelig flott! Og fargen var også fin, tenker den lyser fiiint svakt rosa;-)

Ha en herlig høstdag videre!

embla85 sa...

Synes lampen var sjarmerende og fin i rosa jeg:) Kjempesøt :)

Ha en fin dag :)

lisasornes sa...

rosa måneskinn er herlig

Anonym sa...

Den du har hengende i taket er jo mye mer verdifull også. Har hatt lyst på måneskinnslampe i ca 10 år, men de er så utrolig dyre :/ Du har et utrolig fint og inspirerende hjem da ! :)

Anonym sa...

Jeg har en som er identisk med din :) DET er litt spesielt da :)