fredag, november 05, 2010

Velkommen inn på mitt syrom - del 1

Nå er snekkerdelen av syrommet avsluttet, og alt av verktøy er ryddet bort. Resten av jobben skal jeg ta, og det er egentlig ikke så voldsomt mye jobb, men en veldig kjedelig én. Alle de nye listene skal sparkles og males. Grunnen er at vi ikke har revet de gamle listene, men tilpasset de nye for å få de til å passe best mulig med de gamle. Dette gjør det enklere dersom veggen en gang skal rives igjen - da er nemlig listverket i det opprinnelige rommet fortsatt i orden. Jeg tror uansett ikke at dette kommer til å vises når jeg har sparklet og malt listene så da får det være greit. I tillegg skal de gamle veggene males.


Slik ser det ut når man kommer opp trappa. Gulvet er forresten ikke så gult som det ser ut som på disse bildene. Skapet som står her er det som opprinnelig var plassert oppå tv-benken. Nå skal det få stå på gulvet og jeg synes det passet veldig bra der. Det er på veggen over skapet jeg en gang planlegger å ha vegghengt tv (og joda, vi har laget kubbing i veggen der slik at vi ikke er avhengig av å treffe stavene), men det er ikke noe som står veldig høyt på innkjøpslista.



Disse to bildene er tatt inne på rommet. Det er ikke verdens største rom da, bare rett over sju kvadrat, men jeg har laget en bra plan (tror jeg) for å få utnyttet plassen best mulig. På veggen der safen står skal det være arbeidsbenk fra vegg till vegg. Da har jeg god plass til både symaskin og arbeidsflate ved siden av.


Her er fra "nyrommet" og ut mot lofstuedelen. Den nærmeste døra er til vårt soverom (som jeg har kjøpt et skilt til i dag - hihi) og den andre er inn til badet. Loftstua skal også få seg en liten makeover, men først skal syrommet ferdigstilles. Gleder meg som en liten unge til å få alt på plass her inne.

Til sist en stor klapp på skuldra til Sjøoffiser B som har satt opp veggen.  Han var jo ikke akkurat superbegeistret for prosjektet og dette er hans første vegg. Hipp hipp hurra!

9 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Very NICE! :) Gleder meg til del 2, 3 og 4...? :)))

Havets Datter sa...

Gratulerer med sy/soverom!!
Det ble jo utrolig bra da!! Gleder meg til se mer :)

Ingvild sa...

Dette ser ordentlig flott ut! Blir fint med eget syrom!
Gleder meg til å se oppfølgelsen :o)
Klem,I

-Kamilla- sa...

Så flott det blir :0) Gleder meg til de andre delene *Smile* Kos deg med listverk og sparkel!!
*Klem*
-Kamilla-

Randi sa...

Så gøy det må vera å ha kome så langt :-) Blir spanande å sjå når du byrje med innreiinga!
Ha ei fin fin helg!
Klems

Ingvild B sa...

Ja, så flott det blir!
Du er jammen heldig :)

Barbro sa...

Bli nok deilig med eget hobbyrom!!!!
Blir spennende å se resultatet.

Barbro :-)

Anonym sa...

Det ser ut til å bli meget bra:)Eget hobbyrom,drømme,drømme...Spent på å se ferdig resultat!Sortlandsfru

Anonym sa...

Du e flink:)