onsdag, september 23, 2009

Jeg trenger hjelp

Da jeg bodde i Tromsø for noen år siden var jeg kjempeflink og trente mye! Minimum var to gang per uke, og det gikk for det meste i step og aerobic. Etter at jeg flyttet til Sortland har det blitt minimalt med trening. Jeg meldte meg inn på Friskhuset, men på grunn av ny jobb, husbygging, graviditet og tvillingfødsel ble det ikke noe særlig trening, og jeg meldte meg derfor ut igjen.

Nå planlegger jeg at dette skal endre seg, men jeg har innsett at treningssenter ikke kommer til å fungere. Mannen i huset jobber fire uker på båt for så å ha fire uker fri. De fire ukene han er borte kommer jeg neppe til å trene, og når han er hjemme er det stort sett noe som skjer, så jeg føler at det kommer til å være bortkastede penger.

Nå er denne stepkassen kommet i hus her hos meg, og jeg trenger tips til gode DVD'er med step-/aerobicprogram. Er det noen som kan hjelpe?

5 kommentarer:

Havets Datter sa...

Sorry!! Prøver stadig å bli en treningsbabe ;) Det er det nok trenings-sentret som tjener mest på :/ Kommer aldri dit at jeg finner den store gleden i det og da mister jeg motet. Men, jeg gir ikke opp!! Så litt får jeg jo trent :P

Lykke til i jakten ;)

prinsesselinn sa...

desverre, men lykke til i jakten.
ha en deilig torsdag

Trultemor sa...

et annet alternativ??

Noe som er blitt en ganske big "hit" er jo Nintendo Wii!
Spillet Wii har med et sånn step-brett, men mye lavere...Programmet inneholder trening av ulike kategorier. Det finnes også et som heter Wii Active (det har jeg ikke prøvd enda)
Min erfaring er at dette faktisk gir GOD trening:) Det er enkelt og morsomt å bruke. Terkselen er lav for å ta seg ei økt på kvelden eller når man har fri. Og det er aldeles væruavhengig!

Lykke til iallefall:)

Trultemor sa...

spillet heter Wii Fit (mente jeg å skrive) Det som har brett

Kjærsti Ellingsen sa...

Ett år på etterskudd; Step Reebok: The Video er fantastisk - iallfall for sånne som meg som faller av lasset med det samme man skal begynne å kombinere bevegelser.. Den er gammel (en klassiker..), men lettvint og morsom og gir ei god økt! :-) (Ser dessuten at det ligg fleire torrents ute, hvis du bedriv nedlasting..)